Raksts ir ļoti tendenciozs. Nav atzīmēts, ka Salacgrīvas novada "Sprundās" ir Jāņa Sudrabkalna memoriālā istaba un aprakstīta Jāņa Sudrabkalna saite, īpaši viņa pēdējos dzīves gados, ar "Sprundām"
Raksts ir ļoti patiess.Tieši tā arī viss notika.Un ar "Sprundām" šim notikumam nav nekāda sakara.Raksta mērķis nebija izstāstīt pilnīgi visu par Sudrabkalnu.No dzimšanas līdz nāvei.
Rīcībspēju ierobežo lai cilvēks būtu pasargāts. Varbūt itkā notikušais ar dzejnieku ir urbāna leģenda. Domāt, ka padomju laika psihiatri bija nadzīgi represētāji- čekas kalpi... nu tas ir tā. Psihiatram būtu zem sava goda pašam zinot pieņemt pretlikumīgu lēmumu. Kļūdas gan jau, ka gadās. Un vēl- ir laiks noņemt stigmas no medicīnas jomas- psihiatrijas un no tiem kam vajadzīga psihiatru palīdzība.
Rakstā speciāli noklusēts ļoti būtisks fakts, ka Jānis Sudrabkalns testamentā vēlējās, lai viņa dzīves vietā Rīgā, A.Bērces ielā iekārto memoriālo muzeju. Un kas ir tās personas un kādas ir viņu saistības ar Jāni Sudrabkalnu, ka viņa memoriālā istaba ir Salacgrīvas "Sprundās"
jaa nu baac. mums tauta bez hrentv tic urbaanaam legjendaam. psrs psihiatri- cekisti mocija disidentus un suutiija uz serbska instituutu atnemt riiciibspeeju utt uc utjpr. diezgan tupi tas viss ir. lieta jau ir taada ka tauta veel aizvienam tic ka psihiatri veselus cilveekus pataisa par daarzeniem, indee un atnem riicibspeeju utt- nu veel visskautko dara ar veseliem lautinjiem. bet. lieta jau ir taada ka taads uzskats ka psihiatri represiivi veersas pret kadiem sabiedriibas locekliem ir godiigi sakot- slimiibas ieziime. un rakstaa ir diezgan labi aprakstiits dzejnieka nu dveeseles staavoklis. tas apraksts jau pats par sevi vedina domaat ka varbuut tiesaam diemzeel ir kaada mentaala slimiiba bijusi. zeel bet tomeer gadaas. vina pasa kaa cilveeka veertiibu slimiiba nemaina bet ja ir slimiiba tad pasi aarsti lai cik tas viniem pasiem nepatiikami nebuutu naakas konstateet faktu kaads tas ir. vajag uz visu skatiities pragmatiski. baigaa aura taada hrenteveidiiga ir par un ap gariigaam slimiibaam un dveseeles aarstiem. diezgan nepelniti tomeer un lielaakoties.
Atis! Patiešām lēni noritošu šizofrēniju īsti neatzīst rietumos, taču tā kā arī tuberkoze var noritēt lēni, tad varbūt arī šizofrēnija varbūt var noritēt lēni? Ja tu esi psihiski vesels tad lai arī tevi izcūko pa institūcijām, sacūko dokumentus par tevi bet tu esi vesels- lēc fakta, nevis pēc kkādiem psihiatru un čekas dokumentiem, tad tev savā ziņā ir pofig jo pats taču tu esi vesels un to zini. Respektīvi tev no malas nevienu nevajag kurš tevi atzītu par veselu. Ar dzīvi tu tiec galā un arī ar sekām ko ar tevi būtu izdarījuši durdoktori tu kā vesels cilvēks konstruktīvi tiksi galā. Nevajag radīt nepamatotu maģisku auru par un ap psihiatriem. Gan padomju gan esošajiem. Jo tādas feik ziņas tiešām sarežģī priekšstatus. Lieki pie tam. Kā kāda padomju laiku psihiatre tā arī izteicās- vai tad tas ir normāls cilvēks kurš saceļas pret esošo režīmu. Tad ir vai nu vai- slims vai arī disidents. Var būt protams slims disidents, bet tad ārstēšana būs pirmajā vietā. Par zālēm- ja tev sāp zobs tad tu arī sēdi mājās un dzer kumelīšu tēju un iedomājies, ka zobu sāpes pāries vai tomēr ej pie zobārsta?
Ir liela atšķirība starp Hamsunu un Sudrabkalnu. Hamsunam ekspertīze bija dēļ norvēģu vēlmes atrast kādu grēkāzi, kurš izpirktu daudzu ciešo sadarbību ar nacistiem, bet Sudrabkalnam psihiatriskā ekspertīze bija dēļ mantiskām interesēm. Kāds nevēlējās 11 000 rubļus atdot kopējai. Bet tā bija dzejnieka pēdējā vēlēšanās. Es teiktu, ka Sudrabkalna psihiskā veselība sašķobījās jau pirmajā padomju varas gadā. Skat. dzejoli "Latvju zīle Kremļa tornī" vai plaši zināmo padomju varas slavinājumu: Es eju pār robežām paceltu galvu, /Man nokusīs kājas, tik dzimtene liela, /Līdz dienvidu dārziem ar smaržīgiem augļiem, /Līdz sniegiem, kur dienai un naktij pusgads. /Un visur es veldzējos sirsnības ciemā, /Un visur zied brīvības, taisnības likums, /Un visur man prasa un visi grib zināt, /Kā latvieši dzīvo, kāds Latvijas zieds.
Atis! Tur varētu veikt veselu pētījumu ko kurš tautā saprot ar visādiem krāšņiem epitetiem. Bet ja cilvēks sevi uzskata par inteliģentu un izglītotu, tad ja ne lasīt dinamisko psihiatriju, bet kādas populārzinātniskas filmas ir vērts paskatīt kaut vai jutube. Varbūt, ka nesajuka prātā kāds, bet eksorcismu vajag. Tad būtu pavisam precīzi un saprotami.
Atis! Tad tu esi disidents nevis šizofrēniķis. Vai arī- esi tajā šizofrēniķu skaita kuri tiešām izārstējas. Tas procents gan varbūt nav ļoti liels. Vai arī tev nekad nav bijusi šizofrēnija.
Atis! Viss pīšļi un niecība. Tas bībelē rakstīts. Un nevienam mēs neesam vajadzīgi ar saviem traģiskajiem dzīvesstāstiem. Varbūt tavos gados arī uzrakstīšu kādu grāmatu par lobotomistiem( alegoriski), jo domāt, ka lv brīvvalsts ir taisnīga un tiesiska... īsti nepiekritīšu. Kad par psihiatriem izteicos tad nebūt neaizstāvējo šo cunfti. Vairāk mani interesē skaidrs saprāts bez maldiem, ilūzijām. Neapstrīdu, ka visskautkas varbūt arī psrs laikos notika, jo arī tagad notiek, citādā neiespējamā kontekstā.
Latvijas noslēpumi: kā Sudrabkalnu pataisīja par trako
Pievienot komentāru
Komentāru pievienošana pieejama tikai autorizētiem lietotājiem
Populārākais šodien